FAQ

Sådan fungerer Your Local Flower

Hvor kommer alle blomsterne fra?

Alle buketter du bestiller og modtager fra Your Local Flower, kommer direkte fra vores partnernetværk af lokale blomsterhandlere. Disse blomsterhandlere er nøje udvalgt for deres omhu, passion og håndværk af høj kvalitet. De vælger sæsonens blomster af højeste kvalitet, og binder med sans for detaljen unikke buketter, som alle bærer præg af kærlighed til faget. Vi stiller ikke krav til, hvad de skal binde. Blot at kvaliteten er i orden. Derfor er udvalget på Your Local Flower både bredt og unikt.

Hvordan viser Your Local Flower buketter til mig?

Når du har tastet adresse til din levering, samler vi blomsterhandlere, der kan levere i det søgte område. Vi er endnu ikke repræsenteret i alle områder af Danmark. Men vi vokser hurtigt og har en ambition om, at kunne præsentere dig for det største og mest unikke udvalg af lokalt producerede blomster og buketter.

Hvor meget koster levering?

Blomsterhandlerne leverer selv deres blomster og buketter, og de bestemmer derfor selv prisen for levering.

Hvornår leverer blomsterhandlerne?

Da alle blomsterhandlerne på Your Local Flower er unikke, betyder det, at de ligeledes leverer i forskellige tidsrum og datoer. Skulle du ikke kunne finde en buket, som kan leveres til din ønskede dato, kan du altid tage kontakt til os. Så hjælper vi dig.

Kan jeg bestille til fremtidige datoer?

Det kan du bestemt. Ordren sendes til blomsterhandleren, som derefter står for at forberede ordren til den givne leveringsdag.

Kan jeg få samme dag levering?

Mange blomsterhandlere kan levere samme dag. Dog skal du være opmærksom på, at du skal bestille før kl. 12:00, for at blomsterhandleren kan nå at forberede den til dig. Skulle blomsterhandleren mod forventning ikke kunne levere samme dag, vil du få besked om dette.

Hvorfor er der datoer, hvor jeg ikke kan få leveret?

Nogle blomsterhandlere leverer ikke alle dage. De kan have lukket eller være ramt af forskellige udfordringer, som gør, at de ikke kan levere på den pågældende dato.

Hvad sker der, hvis der ikke er nogen hjemme?

Når du er ved at købe din buket, kan du vælge, om buketten må stilles ved døren eller ved naboen. Ligeledes kan du tilføje modtagerens personlige telefonnummer, så blomsterhandleren kan komme i kontakt med modtageren, hvis det bliver nødvendigt.

Hvilken indpakning har min buket?

På samme måde som alle buketter er unikke, er indpakningen ligeledes helt unik. Blomsterhandlerne bestemmer selv, hvordan de indpakker deres buketter.

Kan jeg få et kort med min buket?

Det kan du, når du betaler for din buket. Denne service er pt. gratis.

Hvem skal jeg kontakte angående klager?

Du bør først kontakte blomsterhandleren, som du har købt buketten fra. Løser dette ikke problemet, kan du rette konktakt til os, og vi kan hjælpe med at finde en løsning.

Hvordan betaler jeg?

Betaling er hurtigt, og pengene hæves først, når ordren er accepteret af en blomsterhandler. Vi tager imod betalinger på:
- Visa
- Mastercard

Hvordan ved jeg om min ordre er succesfuld?

Når du bestiller en buket, modtager du en mail med bekræftelse på din ordre. Når ordren er accepteret af blomsterhandleren, modtager du ligeledes en endelig godkendelses mail. Denne proces tager højst en time. Du betaler først, når ordren er accepteret.

Hvordan passer jeg på mine blomster?

Undgå direkte sollys og skift gerne vand hver dag for længere levetid.

FAQ til blomsterhandlere

Hvad er Your Local Flower

Your Local Flower er en markedsplads, hvor du kan oprette din egen webshop, så du lynhurtigt og friktionsfrit kan komme online. Your Local Flower markedspladsen er demokratisk. Derfor bestemmer du selv, hvad du ønsker at sælge, hvad det skal koste, og hvor du ønsker at levere.

Hvad koster det at have en profil på Your Local Flower?

Det er gratis. Den måde vi tjener penge er, at vi tager 15% af transaktioner på markedspladsen. Det er sådan, vi dækker vores omkostninger, som fx servere, ansatte og vedligeholdelse.

Hvordan får jeg udbetalt penge?

Når du opretter din butik, skal du tilføje dit IBAN nummer. Dette sikrer, at du kan modtage penge gennem Stripe, som er vores udbetalings-service. Udbetalingen sker automatisk og er sikret, hvilket betyder, at vi aldrig har adgang til hverken dine bankoplysninger eller udbetalinger.

Hvor finder jeg mit IBAN nummer?

Enhver bankkonto har foruden konto- og registreringsnummer også et IBAN nummer. Du finder dit IBAN nummer i din netbank. Er du i tvivl, kan du kontakte os eller ringe til din bank.

Hvor ofte får jeg udbetalt penge?

Dine udbetalinger sker automatisk én gang om måneden. Udbetalingen er sikret gennem Stripe, hvilket betyder, at vi hverken har adgang til dine udbetalinger eller bankoplysninger.

Er mine bankoplysninger sikret?

Dine bankoplysninger er krypterede og sikret gennem Stripe. Vi har hverken adgang til dem, eller pengene fra dine salg.

Hvad er bindingsperioden?

Vi har én måneds binding. Du kan altid opsige din profil hos Your Local Flower.

Hvordan kan jeg blive mere synlig?

Der er rigtig mange måder, du kan forbedre din synlighed. Først og fremmest kan du dele linket til din butik på markedspladsen. Jo flere steder du deler linket, såsom Instagram, Facebook, din Google MyBusiness profil, eller på din egen hjemmeside, jo lettere er det for dine kunder at finde dig, når de fx søger på Google. De florister der er dygtige til at dele linket til deres webshop, ser en stigning i besøgende på op til 200%. Vi anbefaler derfor, at du deler mest muligt. Hvis du ønsker hjælp, kan du skrive til os på <mailto>{email}</mailto>. Vi er altid klar til at hjælpe dig med at optimere din online butik.

Er der krav til varebeholdning?

Nej. Det er din butik, og derfor også dit udvalg og sortiment.

Må jeg være medlem af andre online løsninger?

Ja, det må du bestemt. Vi tror på, at frihed skaber de bedste vilkår for at drive en god og sund forretning.

Hvad gør jeg med levering?

Når du opretter din butik, kan du selv bestemme, hvor du ønsker at levere, og hvad det skal koste.

Hvor kan jeg se mine ordre

Når du får en ordre på din online butik, modtager du ordren via mail samt på SMS. På ordren kan du se adresse, lykønskningskort samt anden tilgængelig information. Du skal efterfølgende acceptere eller afvise ordren.